15 lutego 2013

Facebook - Monitorowanie konwersji

Zawsze miałem bardzo sceptyczne podejście do kampanii sprzedażowych prowadzonych za pośrednictwem Facebook.com. Tworzyłem liczne testy różnych form reklam, niemniej jednak nigdy FB nie pomyślał o tym, aby zaproponować mi narzędzie dzięki któremu w prosty sposób będę mógł zmierzyć skuteczność prowadzonych (płatnych rzecz jasna) kampanii. Z początkiem 2013 otrzymałem wiadomość, że niebawem świat obiegnie rewolucja ecommerce w ekosystemie FB. I stało się. Końcem stycznia 2013 otrzymaliśmy piksela dzięki któremu będzie nam - marketerom - łatwiej mierzy kampanie sprzedażowe/leadowe... Świat zobaczył: Facebook Conversion Tracking, któremu postaram się poświęcić dzisiejszy, krótki wpis.

Facebook Conversion Tracking


Dzięki Facebook Conversion Tracking jesteśmy w stanie stosunkowo dokładnie mierzyć działania/akcje jakie wykonuje Klient/Użytkownik na naszej stronie, po tym jak uprzednio natrafił na naszą reklamę w Facebook.com.
Implementując piksele w ramach naszego sklepu jesteśmy w stanie definiować cele (konwersje), które następnie będą raportowane w naszych panelu reklamodawcy w FB (raportowanie zawiera się w 3 przedziałach czasowych: 1, 7 oraz 28 dni). Całą kampanią zarządzamy z poziomu Power Editora Facebooka.
Ciekawym rozwiązaniem jest możliwość wykorzystywania tzw. optymalizatora CPM (oCPM) dzięki któremu jesteśmy w stanie prezentować naszą reklamę osobom w przypadku których istnieje większe prawdopodobieństwo, że dokonają konwersji w naszym sklepie/witrynie.

Jak zacząć korzystać z Facebook Conversion Tracking ?

1. Wygeneruj kod piksela. Zrobisz to w zakładce: Mierzenie konwersji (logując się wcześniej do Power Editora).
Warto w tym miejscu wspomnieć wartości fb_param.value dzięki której nie tylko możemy określić stałą wartość dla określenia konkretnego celu, ale równocześnie możemy ją dynamicznie zmieniać wstawiając tam np. wartość koszyka. 


2. Po wygenerowaniu piksela pojawi się nam kod, który powinniśmy zamieścić na stronie warunkującej spełnienie danego celu (np. /thankyoupage.html). Lista wszystkich stworzonych przez nas pikseli jest oczywiście widoczna w zakładce Monitorowanie konwersji w koncie reklamodawcy Facebook.com

3. Pamiętaj, żeby zaznaczyć, że dana reklama powinna być mierzona w kontekście konwersji.

O ile samo narzędzie z całą pewnością okaże się przydatne o tyle wciąż pozostaje pytanie - czy facebook jest w stanie generować sensowną sprzedaż? Dotychczas z moich testów ze sklepami osadzonymi na tej platformie wynika, że nie. Podobnie sprawa się miała w przypadku możliwości reklamowania się z pomocą narzędzi FB (tych owianych złą sławą). Zakładam, że z czasem to ostatnie zacznie ewoluować w dobrym kierunku i w połączeniu z możliwością sensownego mierzenia konwersji z tychże reklam przekona do siebie marketingowców nastawionych na efekty bezpośrednio sprzedażowe.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz