27 sierpnia 2013

Mobilna wersja sklepu - czy warto? [Case Study]

Źródło: Lupa.cz
Czeski serwis Lupa.cz przedstawił bardzo ciekawy case study przedstawiający wpływ wprowadzenia mobilnej wersji sklepu internetowego. Co jest bardzo istotne efekty zostały porównane bezpośrednio z bliźniaczym sklepem w którym wersja mobilna nie została wprowadzona - dzięki czemu artykuł jest tym bardziej wartościowy. Wpis prezentuje bardzo dokładne dane (screeny z Google Analytics) jakich swoją drogą próżno szukać w polskich publikacjach. Poniżej prezentuje luźny przedruk wspomnianego artykułu.

Przedstawione poniżej dane dotyczą okresu 5 miesięcy - 01.03-31.07.2013 porównywany z analogicznym okresem w roku 2012.

Widoczny wzrost współczynnika konwersji z urządzeń mobilnych


Źródło: VaseCocky.cz

Na powyższej wykresie widzimy wzrost konwersji w segmencie urządzeń mobilnych o 57,56% (w przypadku innych urządzeń (desktop) wzrost wynosi 14,44%) w badanym okresie. 

Większość z Was z całą pewnością pomyśli, że tak duży wzrost jest spowodowany naturalnym wzrostem liczby smartfonów, a tym samym penetracji przez urządzenia mobilne - też mi to przyszło od razu do głowy. Autor tekstu jednak od razu rozwiewa nasze wątpliwości i przedstawia dane ze sklepów internetowych pozbawionych wersji mobilnej (jednym ze sklepów jest lustrzana kopia powyższego sklepu, z tą samą grafiką, etc. działająca w innym kraju). 
Wyniki pokazują niemal identyczny wzrost konwersji w segmentach mobile oraz desktop (+32,5 % vs. +31,1 %) w sklepie będącym bliźniaczą kopią bez wersji mobilnej, co dowodzi skuteczności wersji mobilnej. 

Źródło: Čočkovník.cz

Źródło: VašeŠošovky.sk

Penetracja sklepu przy wersji mobilnej

Znacznej poprawie uległa również penetracja Użytkowników, a wtym:
- wzrost liczby odwiedzin,
- wzrost średniego czasu trwania odwiedzin,
- poprawa współczynnika odrzuceń,

Źródło: VaseCocky.cz

Źródło: VaseCocky.cz


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz