1 sierpnia 2011

Dynamicznie dopasowanie słów kluczowych

źródło obrazka: adwords.google.com

Post ten piszę w głównej mierze dla siebie - aby mieć w jednym miejscu podsumowanie najważniejszych dla mnie informacji nt. wykorzystania Keyword Insertion Tool. Narzędzie, mimo, że już od bardzo dawna dostępne w Adwords - nie przez każdego stosowane.
Osobiście wykorzystuje je niemal w każdej kampanii w której jest możliwe jej efektywne wdrożenie.

Poniższa tabelka pochodzi z opisu usługi Keyword Insertion Tool 


Tytuł reklamyW jaki sposób tytuł reklamy będzie wyświetlany użytkownikom?Która część słowa kluczowego jest pisana wielkimi literami?
Kup {keyword:Szczeniaki}Kup golden retrieveryŻadna część
Kup {Keyword:Szczeniaki}Kup Golden retrieveryTylko pierwsza litera pierwszego słowa (początek zdania wielką literą)
Kup {KeyWord:Szczeniaki}Kup Golden RetrieveryPierwsza litera każdego słowa (początek słowa pisany wielką literą)
Kup {KEYWord:Szczeniaki}Kup GOLDEN RetrieveryCałe pierwsze słowo i pierwsze litery pozostałych słów
Kup {KeyWORD:Szczeniaki}Kup Golden RETRIEVERYPierwsza litera pierwszego słowa i wszystkie pozostałe słowa w całości


Najważniejsze informacje nt. usługi:
- Wykorzystywana zarówno w Sieci reklamowej jak i w wynikach wyszukiwania (w przypadku Sieci istnieje ryzyko złego dobrania słów kluczowych).
- Teksty reklam nie mogą zawierać błędnie napisanych słów kluczowych (często stosowana praktyka operująca na literówka - aktualnie już mnie skuteczna, jako, że Google defaultowo podsuwa wyniki dla (w jego mniemaniu) poprawnej pisowni.
- Narzędzia można używać nie tylko w title (użycie w tym miejscu jest w stanie stosunkowo mocno podnieść CTR), ale również w treści reklamy oraz w treści linka.
- Segmentacja na małe grupy słów kluczowych jest w stanie znacznie poszerzyć możliwości zastosowania narzędzia - przy atomizacji kampanii możemy dokładniej dopasować treść reklamy do dynamicznie zmieniających się słów kluczowych.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz