25 sierpnia 2013

Wydatki na reklamę online rosną - 2013 [Infografika]

 
źródło: iabpolska.pl
IAB Polska opublikowało ciekawa infografikę podsumowującą a jednocześnie porównująca wydatki na reklamę online w Q1 2013 vs Q2 2012. Wartość polskiego rynku reklamy online za pierwszy kwartał 2013r wyniosła ponad 546 mln co stanowi niemal 10% wzrost w stosunku do Q1 2012.




RTB (a raczej remarketing) zrobiło sporo zamieszczania na rynku reklamy online w Polsce. To właśnie głównie dzięki temu narzędziu segment reklam graficznych nadal jest skuteczny i można go wykorzystywać nie tylko do działań wizerunkowych, ale również sprzedażowych. Bardzo duży wzrost odnotowała również reklama video, reklama mobilna oraz wciąż social media i diabelnie skuteczny SEM. Nie dziwi spadek wydatków na reklamę behawioralną, która w stosunku do efektów była zdecydowanie za drogim rozwiązaniem dla marketingowców. Przeglądając poniższy raport odnoszę wrażenie, że wiele firm zapatrzonych w nowe trendy wciąż zapomina o tym jak skutecznym narzędziem jest email, który wygenerowało jedynie 6% wzrost.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz