Nie mam zamiaru opisywać tego w jaki sposób (technicznie) tworzy się raporty niestandardowe - postaram się natomiast skupić nad ich praktycznym wykorzystaniem. Znajdziecie tutaj kilka gotowych raportów, które jednym kliknięciem będziecie mogli zaimplementować na koncie w Google Analytics swojego sklepu.
Poniżej prezentuje obiecane 4 raporty. Aby je załadować musisz być zalogowany do GA a następnie kliknąć w link z raportem, który zamieściłem poniżej.
Konwersje w czasie (kliknij aby dodać do swojego konta w GA)
Raport ten podzielony jest na 3 grupy:
- Godzina (w ciągu dnia) - dowiesz się w których godzinach Twój sklep sprzedaje najwięcej, w których ma największy ruch, w których wsp. konwersji jest najwyższy, etc.
- Dzień tygodnia - jak powyżej z tym, że w kontekście tygodnia.
- Dzień tygodnia/Godzina - hybryda dwóch powyższych.
Ogólny raport ecommerce (kliknij aby dodać do swojego konta w GA)
Raport prezentuje: konwersje, współczynnik konwersji, oraz przychody w kontekście:
- Słowa kluczowego
- Przeglądarki
- Urządzenia (mobile: tak/nie)
- Kraju
- Kampanii
Raport dla kampanii w Google AdWords (kliknij aby dodać do swojego konta GA)
W tym raporcie znajdziesz najistotniejsze (ogólne) informacje na temat skuteczności kampanii w Google AdWords (z podziałem na: kampanie, grupy reklam, słowa kluczowe).
Garść informacji na temat Użytkowników mobilnych (kliknij aby dodać do swojego konta GA)
Raport ten pochodzi z bloga analytics.blogspot.com. Oprócz powyższego znajdziecie tutaj kilka innych bardzo przydatnych rozwiązań.
Do poczytania:
Ogólne informacje nt. raportów niestandardowych (od Google)
Tworzenie raportów niestandardowych (od Google)
Jak tworzyć raporty niestandardowe (od Mariusza Gąsiewskiego)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz