Poniżej zamieszczam krótką (38 sekundową) prezentację:
Powyższe słowem wstępu. Teraz postaram się nieco dokładnie opisać system działania RTB.
Oryginalność systemu Real-time Bidding polega na tym, że aukcja za konkretne wyświetlenie odbywa się z perspektywy konkretnego użytkownika. Algorytm "uczy się" zachowania konkretnego usera na bazie jego dotychczasowych doświadczeń z naszym sklepem. W zależności od wygenerowanego leadu system oblicza jaką kwotę jest w stanie zapłacić w licytacji o wyświetlenie dla konkretnego usera.
System RTB przypomina mocno usługę remarketingu w Google Adwords (a dokładniej w Sieci reklamowej Google'a). Warto tutaj "na żywca" przetestować namiastkę możliwości RTB.
Osobiście uważam, że idea RTB jest niezwykle interesująca i może dużym stopniu podnieść konwersję (skreślanej przez wielu) reklamy display.
Poniżej zamieszczam krótki wywiad z Maciej Wyszyński z firmy Sociomantic:
Na koniec do poczytania wywiad (również z Maćkiem) na łamach bloga Artura Kurasińskiego.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz