7 marca 2011

Facebook EdgeRank

Głównym celem agencji/osoby/firmy obsługującej kanał w FB jest dotarcie z przekazem do jak najszerszej grupy klientów. Efekt taki zapewnia nam pojawienie się naszego wpisu w strumieniu aktualności. Możemy wpłynąć na szanse pojawienia się w strumieniu aktualności poprzez optymalizację naszego wpisu. Wystarczy, że poznamy tajniki EdgleRank - czyli algorytmu odpowiadającego za wyświetlanie danych aktualizacji w Facebooku.
W dzisiejszym wpisie postaram się zaprezentować najistotniejsze informacje, których wykorzystanie teoretycznie jest w stanie podnieść prawdopodobieństwo wyświetlania się naszego wpisu w założonym powyżej miejscu.

Każda umieszczana przez nas aktualizacja może wywołać u użytkowników pewne reakcje: like, komentarz, udostępnienie. Aktywność ta została określona pojęciem Edge. m.in. na jej podstawie obliczany jest tzw. EdgeRank - czyli algorytm odpowiadajacy za widoczność zamieszczonej przez nas informacji w strumieniu aktualności w ramach tablic naszych fanów/znajomych.

Poniżej zamieszczam krótką info-grafikę opisującą bardzo ogólnie wzór "edge rank":

Zdjęcie pochodzi z techcrunch.com

Na algorytm EdgeRank składa się (ponoć) wiele czynników. Najważniejsze 3 to:
- powinowactwo wirtualne pomiędzy osobą zamieszczającą tekst oraz odbiorcą - rozumiemy to np. przez liczbę odwiedzin danego profilu
- intensywność interakcji - "lubię to!", "komentarze", etc.
- czas kiedy wpis został opublikowany

Jak obliczyć EdgeRank swojego "fanpejcza":
1. Wejdź na http://edgerankchecker.com/index.php
2. Za pomocą fbConnetc'a zaloguj się (z konta administratora strony na FB)
3. Wybierz odpowiednią stronę i kliknij button: Get My Score

Dzięki temu zostanie Ci zaprezentowany wynik EdgeRank Twojej strony.

0-3 - poniżej średniej.
4-7 - średnia.
>7 - powyżej średniej.
Wyniki powyżej 20 są doskonałe.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz