6 kwietnia 2011

Real-time Bidding

Real-time Bidding jest stosunkowo nowym trendem na polskim rynku ecommerc'owym. Działania RTB mają na celu maksymalną optymalizację kampanii odsłonowych. Cała idea RTB opiera się o system aukcyjny (w czasie rzeczywistym) w odniesieniu do konkretnego usera.

Poniżej zamieszczam krótką (38 sekundową) prezentację:


Powyższe słowem wstępu. Teraz postaram się nieco dokładnie opisać system działania RTB


Oryginalność systemu Real-time Bidding polega na tym, że aukcja za konkretne wyświetlenie odbywa się z perspektywy konkretnego użytkownika. Algorytm "uczy się" zachowania konkretnego usera na bazie jego dotychczasowych doświadczeń z naszym sklepem. W zależności od wygenerowanego leadu system oblicza jaką kwotę jest w stanie zapłacić w licytacji o wyświetlenie dla konkretnego usera.

System RTB przypomina mocno usługę remarketingu w Google Adwords (a dokładniej w Sieci reklamowej Google'a). Warto tutaj "na żywca" przetestować namiastkę możliwości RTB.

Osobiście uważam, że idea RTB jest niezwykle interesująca i może dużym stopniu podnieść konwersję (skreślanej przez wielu) reklamy display.

Poniżej zamieszczam krótki wywiad z Maciej Wyszyński z firmy Sociomantic:



Na koniec do poczytania wywiad (również z Maćkiem) na łamach bloga Artura Kurasińskiego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz