Przykład wykorzystania remarketingu?
Załóżmy, że klient wszedł na stronę naszego sklepu. Przeglądał oferty, niemniej jednak nie zdecydował się na sfinalizowanie transakcji - zakup. Dzięki funkcji remarketingu mamy możliwość stworzenia nowych komunikatów reklamowych, które będą prezentowane temu userowi w ramach Sieci reklamowej Google'a.
1. Działanie funkcji remarketing:
- Zdefiniowanie celu kampanie oraz listy remarketingowej.
- Zaimplementowanie kodu na wybranych przez nas podstronach. Dzięki temu w przeglądarce użytkownika (cookies) zapisywana jest informacja o tym, że dany user odwiedził już daną podstronę.
- Stworzenie kampanii Adwords kierowanej do wyżej zdefiniowanych userów. Reklamy zawierające się w tej kampanii będą prezentowane tylko użytkownikom (Sieci Reklamowej Google) zdefiniowanym powyżej.
2. Tworzenie grupy remarketingowej:
W zakładce odbiorcy wpisujemy nazwę grupy remarketingowej (opcjonalnie jej opis), oraz określamy jak długo kod remarketingowy będzie działał. W tym miejscu mamy również możliwość tworzenia grup stworzonych z wymieszanych, wcześniej utworzonych grup użytkowników.
Po zdefiniowaniu odbiorców możemy przystąpić do utworzenia nowej kampanii oraz grupy reklamowej. Wewnątrz nowej grupy, w zakładce odbiorcy wybieramy listę remarketingową (lub tworzymy ją od nowa) z zamieszczonych wcześniej grup użytkowników.
Warto zaznaczyć, że mamy również możliwość wykluczania zdefiniowanych grup użytkowników (odbiorców reklamy).
3. Możliwości wykorzystania kampanii remarketingowej:
Funkcja remarketingu świetnie sprawdza się w sklepach internetowych. Przykłady jej wykorzystania (jak też praktycznego kurs) znajdziecie na blogu Mariusza Gąsiewskiego.
A tutaj znajdziecie garść użytecznych informacji nt. strategii kampanii remarketingowej od samego Google'a.
Case'y:
Wykorzystania remarketingu w branży turystycznej.
Świetny case "z liczbami" - obowiązkowo do przestudiowania.
Artbeads.com - Case od Google'a.
YankeeCandle - Case od Google'a.
Lenovo - Case od Google'a.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz