Źródło: kambryacollege.com |
Warto przeczytać:
Raport GetResponse.pl - Kiedy wysłać newsletter, aby uzyskać najlepsze efekty - (koniec 2012 roku)
Jak wybrać optymalny termin na wysyłkę newslettera?
Osobiście uważam, że jedynym czynnikiem, który warunkuje efektywność wysyłek newsletterowych/mailingowych są Klienci naszego sklepu. To właśnie analiza ich zachowania w sklepie da nam zdecydowanie bardziej wiarygodne wyniki niż przekrojowy raport branż.Najprostszym i relatywnie skutecznym sposobem na osiągnięcie oczekiwanego celu jest odpowiednio skonfigurowany raport niestandardowy w Google Analytics.
Poniżej udostępniam bardzo prostą konfigurację dla 2 typów raportów niestandardowych:
1. Wybór optymalnego dnia tygodnia na wysyłkę newsletter - w raporcie uwzględnione są: dni tygodnia, liczba konwersji, współczynnik konwersji.
2. Wybór optymalnej godziny na wysyłkę newslettera - w raporcie uwzględnione są: godzina, liczba konwersji, współczynnik konwersji.
Powyższe raporty ograniczyłem jedynie do podstawowych danych. Jestem jednak przekonany, że dla osoby, która dotychczas nie korzystała z tego typu rozwiązań okażą się użyteczne i z czasem będzie je udoskonalał bezpośrednio pod swoje potrzeby.
Co zaburza dane w historii powyższych raportów?
- Dotychczasowe promocje - zawyżają wsp. konw. oraz ilość konwersji.
- Dotychczasowe wysyłki newsletterowe/mailingowe - j.w.
- Dotychczas przeprowadzane kampanie reklamowe - zawyżają bądź zaniżają wsp. konw. lub ilość konwersji.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz