9 lipca 2013

Kiedy wysyłać newsletter (mailing) - Prosto i efektywnie

Źródło: kambryacollege.com
W Sieci można znaleźć mnóstwo raportów w których opisane są skłonności zakupowe Klientów na przestrzeni godzin/dni/tygodni/miesięcy. O ile z czystej ciekawości zapoznaję się z każdym tego typu tekstem o tyle nigdy nie zdecydowałbym się na to, aby tego typu raport warunkował prowadzone przeze mnie działania email marketingowe. W dzisiejszym wpisie przedstawię bardzo prosty sposób na wybranie optymalnego dnia/godziny wysyłki newslettera/mailingu do Klientów Twojego sklepu.



Warto przeczytać:
Raport GetResponse.pl - Kiedy wysłać newsletter, aby uzyskać najlepsze efekty -  (koniec 2012 roku)

Jak wybrać optymalny termin na wysyłkę newslettera?

Osobiście uważam, że jedynym czynnikiem, który warunkuje efektywność wysyłek newsletterowych/mailingowych są Klienci naszego sklepu. To właśnie analiza ich zachowania w sklepie da nam zdecydowanie bardziej wiarygodne wyniki niż przekrojowy raport branż.

Najprostszym i relatywnie skutecznym sposobem na osiągnięcie oczekiwanego celu jest odpowiednio skonfigurowany raport niestandardowy w Google Analytics.

Poniżej udostępniam bardzo prostą konfigurację dla 2 typów raportów niestandardowych:
1. Wybór optymalnego dnia tygodnia na wysyłkę newsletter - w raporcie uwzględnione są: dni tygodnia, liczba konwersji, współczynnik konwersji.
2. Wybór optymalnej godziny na wysyłkę newslettera - w raporcie uwzględnione są: godzina, liczba konwersji, współczynnik konwersji.

Powyższe raporty ograniczyłem jedynie do podstawowych danych. Jestem jednak przekonany, że dla osoby, która dotychczas nie korzystała z tego typu rozwiązań okażą się użyteczne i z czasem będzie je udoskonalał bezpośrednio pod swoje potrzeby.

Co zaburza dane w historii powyższych raportów?
- Dotychczasowe promocje - zawyżają wsp. konw. oraz ilość konwersji.
- Dotychczasowe wysyłki newsletterowe/mailingowe - j.w.
- Dotychczas przeprowadzane kampanie reklamowe - zawyżają bądź zaniżają wsp. konw. lub ilość konwersji.












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz