źródło: ctrla.lt |
Przeglądałem działania sklepów w: Facebook, YouTube, Twitter oraz Google+.
Polski ecommerce, social media rozumie głównie poprzez prowadzenie działań na facebook.com. O wiele rzadziej można spotkać aktywność w innych mediach (youtube.com, pinterest.com - jeśli się jednak pojawiają to są prowadzone w ciekawy sposób). Nie udało mi się natrafić na sklep, który (bez synchronizacji z facebook.com) prowadziłby aktywne działania na twitter.com lub Google+.
Komputronik.pl w social media.
Komputronik nieco po macoszemu podszedł do tematu SM w obrębie swojego serwisu. Jedynym mocniejszym akcentem jest możliwość logowania za pomocą facebook'owej wtyczki. W sklepie (jeśli się postaramy) można znaleźć linki do share'owania na facebook.com, wykop.pl, twitter.com oraz... blip'a (na stronie produktowej). Przeglądając poniższe dane można zauważyć, że ograniczył się głównie do działań w obrębie FB, wykorzystując profil niemal wyłącznie do informacji na temat promocji.
Liczba fanów: 41 260Link do profilu: https://www.facebook.com/komputronik
Liczba obserwujących: 165
Link do profilu: https://plus.google.com/108151123595183699206/posts
Liczba obserwujących: 304
Liczba subskrybentów: 64
Link do kanału: http://www.youtube.com/user/KomputronikSA
Perfumeria.pl w social media
Perfumeria.pl na SG zamieściła widgety do Facebook.com oraz Google+. Podobnie wygląda karta produktu gdzie zastosowano również widgety dwóch powyższych serwisów za pomocą których Klienci są w stanie manifestować miłość do konkretnych produktów. O ile profil na Facebook.com jest regularnie uzupełniany o tyle obecność na G+ jest sporadyczna i w większości jest kopią wpisu na FB. Nie udało mi się znaleźć profili w Twitter.com oraz YouTube.com, zakładam więc, że sklep nie wykorzystuje tych kanałów.Liczba fanów: 5 487
Link do profilu: https://www.facebook.com/perfumeriapl
Liczba obserwujących: 80
Link do profilu: https://plus.google.com/+perfumeriapl/posts
Gandalf.com.pl w social media
Od zawsze podobały mi się działania tej księgarni. Wydają się bardzo przemyślane i piekielnie efektywne. Można to zauważyć przyglądając się chociażby strategii SEM. Nie inaczej jest w przypadku social media. Jestem przekonany, że objęta strategia podyktowana jest informacją zwrotną z rynku a nie "wymysłem prezesa". Na stronie głównej promowany jest facebook.com. Na karcie produktu znajduje się wtyczka dzięki której Klienci mają możliwość udostępniania produktu za pomocą: facebook.com, twitter.com ...oraz blip.pl. Ponadto Klienci mają możliwość polubienia produktu poprzez FB oraz G+.
Liczna fanów: 8 637
Link do profilu: https://www.facebook.com/Ksiegarnia.Gandalf
Liczba obserwujących: 466
Link do profilu: https://twitter.com/KIGandalf
Liczba obserwujących: 160
Link do profilu: https://plus.google.com/+gandalfksi%C4%99garnia/posts
Answear.com w social media
Answear.com ograniczył się przede wszystkim do dwóch miejsc w których działa jednak bardzo aktywnie. Jest to facebook.com oraz rewelacyjnie wpisujący się w kontekst sklepu pinterest.com. Answear.com udało się zebrać w tym serwisie grupę ponad około 520 obserwatorów. Widgety do tych 2 serwisów znajdują się na każdej podstronie (poprzez klasyczny widget z lewej strony serwisu). Na karcie produktu Klient ma możliwość polubienia produktu w facebook.com oraz pinterest.com
Link do profilu: https://www.facebook.com/ANSWEARcom
Liczba obserwujących: 131
Link do profilu: https://plus.google.com/+answear/posts
Liczba subskrybentów: 99
Link do kanału: http://www.youtube.com/user/ANSWEARcom?feature=watch
toys4boys.pl w social media
toys4boys skupił się przede wszystkim na 2 kanałach. Sprawnie prowadzony profilu w facebook.com i równie aktywnie działającym kanale na youtube.com. Widgety SM znaleźć można na karcie produktu wyłącznie na karcie produktu.
Liczba fanów: 7 490
Link do profilu: https://www.facebook.com/Toys4Boyspl
Liczba obserwujących: 44
Link do profilu: https://twitter.com/toys4boys_pl
Brak (jakiejkolwiek aktywności)
Link do profilu: https://plus.google.com/116146493464384914972/posts
Liczba subskrybentów: 95
Link do profilu: http://www.youtube.com/user/toys4boysPL
Militaria.pl w social media
Militaria.pl świetnie radzą sobie w social media. Mnóstwo interakcji i rozmowy z Klientami (Klient -> Geek jest bardzo aktywny). Widać, że sklep przyjął odpowiednią strategię obecności w SM, którą efektywnie realizuje. Bardzo mi się podoba sposób w jaki komunikuje się przede wszystkich w ramach profilu na facebook.com oraz youtube.com. Widgety SM można znaleźć bardzo dobrze widoczne na stronie głównej oraz na karcie produktu w o wiele mniej widocznym miejscu.Liczba fanów: 27 650
Link do profilu: https://www.facebook.com/Militariapl
Liczba obserwujących: 130
Link do profilu: https://twitter.com/Militaria_pl
Liczba obserwujących: 254
Link do profilu: https://plus.google.com/106926686019382463854/posts
Liczba subskrybentów: 797
Link do profilu: http://www.youtube.com/user/Militariapl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz